W Lublinie miało miejsce kolejne oszustwo związane z handlem w sieci, w wyniku którego 44-letnia kobieta straciła znaczną sumę pieniędzy. Zdarzenie miało miejsce na popularnym portalu sprzedażowym, gdzie sprzedająca myślała, że koresponduje z uczciwym kupującym. Niestety, okazało się, że padła ofiarą przestępstwa, które zakończyło się utratą ponad 12 000 zł. Policja apeluje o ostrożność przy sprzedażach internetowych.
Oszustwo zaczęło się, gdy 44-latka wystawiła na sprzedaż drzwi i nawiązała kontakt z zainteresowaną osobą. Po pewnym czasie rzekoma kupująca przesłała fałszywe potwierdzenie przelewu na kwotę 1500 zł, co miało na celu uwiarygodnienie jej intencji. Ponadto, zamieszczono link do logowania się na stronie przypominającej stronę banku, gdzie kobieta, myśląc że działa zgodnie z procedurami, wpisała swoje dane do logowania.
Po chwili oszust zadzwonił do kobiety, informując ją o konieczności cofnięcia jednej z dwóch wpłat. Manipulując jej zaufaniem, poprosił o kody BLIK, co skończyło się wypłatą ponad 12 000 złotych z jej konta bankowego. Policja przypomina o konieczności zachowania ostrożności i unikania klikania w linki, które mogą prowadzić do fałszywych stron, a także zaleca natychmiastowe działanie w przypadku stania się ofiarą oszustwa.
Źródło: Policja Lublin
Oceń: Kolejne oszustwo przy sprzedaży w internecie – 44-latka straciła 12 000 zł
Zobacz Także