Mieszkanka Chełma, mająca 81 lat, straciła znaczną kwotę pieniędzy w wyniku oszustwa, którego sprawcy podszywali się pod pracowników banku. Seniorka, wierząc, że jej oszczędności są zagrożone, wypłaciła część swoich środków i przekazała je na rzekomo bezpieczne konto. Policja apeluje o czujność i ostrożność w przypadku otrzymywania podobnych telefonów z prośbą o natychmiastowe działania finansowe.
Wczoraj do chełmskiej komendy zgłosiła się seniorka, która opisała swoje doświadczenie z oszustwem. Podczas rozmowy telefonicznej, osoba podająca się za pracownika banku przekonała ją, że ktoś próbuje zaciągnąć kredyt na jej nazwisko. W obawie o swoje oszczędności, kobieta zdecydowała się na wypłatę znacznej sumy pieniędzy z rachunku bankowego w celu ich ochrony.
W wyniku tej niebezpiecznej sytuacji, seniorka wypłaciła 30 tysięcy złotych, z czego część wpłaciła na podejrzane konto we wpłatomacie. Dopiero w momencie, gdy zaczęła wątpić w szczerość rozmowy, zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa, jednak straciła ponad 11 tysięcy złotych. Policja przypomina, aby w przypadku otrzymania podobnych telefonów, zawsze weryfikować tożsamość rozmówcy i nie podejmować decyzji w emocjach. Zaleca się również kontakt bezpośredni z bankiem celem potwierdzenia informacji.
Źródło: Policja Lublin
Oceń: Ostrzeżenie dla mieszkańców Lublina: 81-latka padła ofiarą oszustów „na pracownika banku”
Zobacz Także


