Oszustwo metodą na „pracownika banku” – apel o czujność w Lublinie


Kolejne oszustwo w Lublinie, w którym ofiarą padła 54-letnia kobieta, przypomina o konieczności zachowania czujności podczas rozmów telefonicznych. Kobieta straciła blisko 13 tysięcy złotych po tym, jak uwierzyła w zapewnienia fałszywego pracownika banku. W celu ochrony swoich środków, siguiendo wskazówki rozmówcy, wykonała przelew na inny rachunek. Po zakończeniu rozmowy zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa.

Do zdarzenia doszło, gdy kobieta nawiązała telefoniczny kontakt z osobą podającą się za pracownika banku w kwestii wniosku kredytowego. Po kilkukrotnym zapewnieniu, że nie ubiega się o żadne pożyczki, otrzymała informację, że wkrótce skontaktuje się z nią kolejny pracownik. Na nałożoną presję, respondowała z kolejnym rozmówcą, przekazując mu szczegóły dotyczące swojego konta bankowego.

W chwilach paniki, wynikających z obaw przed utratą oszczędności, ofiara wykonała przelew znacznej kwoty. Dopiero po zakończeniu rozmowy zaczęła podejrzewać, że mogła być oszukiwana, udała się do banku, gdzie potwierdzono jej najgorsze obawy. Policja prowadzi dochodzenie w tej sprawie i apeluje do wszystkich mieszkańców o większą ostrożność w przypadku podobnych połączeń, zachęcając do bezpośredniego kontaktu z bankiem w celu weryfikacji otrzymywanych informacji.

Źródło: Policja Lublin


Oceń: Oszustwo metodą na „pracownika banku” – apel o czujność w Lublinie

Średnia ocena:4.49 Liczba ocen:9


Zobacz Także