Mieszkanka Łęcznej padła ofiarą oszusta, który podając się za pracownika banku, wyłudził od niej 1000 złotych. Oszustka użyła przemyślanej strategii, aby nakłonić kobietę do przelania pieniędzy. Policja apeluje o ostrożność i czujność w przypadku takich telefonów, przypominając, jak ważna jest weryfikacja tożsamości rozmówcy.
Incydent miał miejsce, gdy 48-latka odebrała telefon od nieznanego numeru, na którym znajdowała się kobieta mówiąca ze wschodnim akcentem. Oszustka ogłosiła, że na nazwisko kobiety zaciągnięto kredyt, co miało spowodować niepokój u rozmówczyni. Aby „ochronić” swoje pieniądze, była namawiana do otworzenia nowego konta oraz przeniesienia tam wszystkich zgromadzonych środków.
W celu aktywacji rzekomego konta, oszustka poleciła 48-latce przelanie blikiem kwoty 1000 zł. Kobieta, ufając fałszywej pracownicy banku, wygenerowała odpowiedni kod i przekazała go rozmówczyni. Po zakończeniu rozmowy szybko zrozumiała, że została oszukana, co prowadzi do apelu policji o większą rozwagę w nieznanych sytuacjach. Ważne jest, aby nie podawać żadnych poufnych informacji i zawsze dzwonić na oficjalne numery instytucji w przypadku wątpliwości.
Źródło: Policja Lublin
Oceń: Oszustwo telefoniczne: 48-latka straciła 1000 złotych na rzecz fałszywej pracownicy banku
Zobacz Także