Oszustwo telefoniczne: 48-latka straciła 1000 złotych na rzecz fałszywej pracownicy banku


Mieszkanka Łęcznej padła ofiarą oszusta, który podając się za pracownika banku, wyłudził od niej 1000 złotych. Oszustka użyła przemyślanej strategii, aby nakłonić kobietę do przelania pieniędzy. Policja apeluje o ostrożność i czujność w przypadku takich telefonów, przypominając, jak ważna jest weryfikacja tożsamości rozmówcy.

Incydent miał miejsce, gdy 48-latka odebrała telefon od nieznanego numeru, na którym znajdowała się kobieta mówiąca ze wschodnim akcentem. Oszustka ogłosiła, że na nazwisko kobiety zaciągnięto kredyt, co miało spowodować niepokój u rozmówczyni. Aby „ochronić” swoje pieniądze, była namawiana do otworzenia nowego konta oraz przeniesienia tam wszystkich zgromadzonych środków.

W celu aktywacji rzekomego konta, oszustka poleciła 48-latce przelanie blikiem kwoty 1000 zł. Kobieta, ufając fałszywej pracownicy banku, wygenerowała odpowiedni kod i przekazała go rozmówczyni. Po zakończeniu rozmowy szybko zrozumiała, że została oszukana, co prowadzi do apelu policji o większą rozwagę w nieznanych sytuacjach. Ważne jest, aby nie podawać żadnych poufnych informacji i zawsze dzwonić na oficjalne numery instytucji w przypadku wątpliwości.

Źródło: Policja Lublin


Oceń: Oszustwo telefoniczne: 48-latka straciła 1000 złotych na rzecz fałszywej pracownicy banku

Średnia ocena:4.58 Liczba ocen:20


Zobacz Także