Mieszkańcy Lublina znów są ofiarami oszustów, którzy wykorzystują system płatności mobilnych BLIK. Ostatnio 33-letnia kobieta z Siedlec straciła trzy tysiące złotych, myśląc, że pomaga koleżance. Otrzymała wiadomość z prośbą o wygenerowanie kodu BLIK, nie podejrzewając, że padła ofiarą oszustwa. Policja i instytucje apelują o rozwagę w korzystaniu z tego rodzaju płatności.
Incydent miał miejsce, gdy 33-latka przebywała w gminie Wola Mysłowska. Wzorem wcześniejszych przypadków, kobieta otrzymała wiadomość od rzekomej koleżanki, która poprosiła ją o pomoc w uzyskaniu kodu BLIK. Niezweryfikowana prośba doprowadziła do przelania pieniędzy na konto oszustów, co zresztą okazało się bardzo łatwe, z uwagi na zaufanie, jakim obdarzała swoją znajomą.
Oszustwo wyszło na jaw, gdy prawdziwa koleżanka skontaktowała się z poszkodowaną, prosząc ją o kod umożliwiający zwrot pieniędzy. Kobieta zorientowała się, że ktoś podszył się pod jej znajomą i rozsyłał fałszywe prośby o kody BLIK. Takie sytuacje podkreślają konieczność weryfikacji informacji przed podjęciem działań finansowych. Policja przypomina, że warto kontaktować się bezpośrednio z osobą, która prosi o pomoc, aby uniknąć kolejnych oszustw.
Źródło: Policja Lublin
Oceń: Oszustwo z wykorzystaniem systemu BLIK – kolejne przypadki w Lublinie
Zobacz Także